Job title: Sales Medewerker Export

Location: Breda, Netherlands 

Company: Elka Pieterman

Languages: English Proficiency and Dutch Proficiency Mandatory. French Proficiency (optional)

Employment type: Full-time

Experience: Entry level

Where to apply: https://www.europelanguagejobs.com/jobs/sales-medewerker-export-153633.html

De wereld van Elka Pieterman

Elka Pieterman behoort tot een internationaal concern, de Elka Pieterman Group, en is dé specialist op het gebied van accessoires en onderdelen voor elektrische huishoudtoestellen. Met meer dan 50 jaar ervaring, zijn wij de betrouwbare partner voor de elektro Retail (online en offline) in ons vakgebied. Onze onderneming is sterk waarde gedreven, en onze medewerkers maken elke dag het verschil voor onze klanten. Zelf formuleren we onze missie graag als volgt:

“As a reliable partner for our customers, we propose sustainable solutions with dedication and heart”.

En die duurzame oplossingen zijn belangrijk voor ons, het zit in ons DNA een steentje bij te dragen aan de wereld waarin wij leven. Accessoires en onderdelen verlengen de levensduur en het gebruikersgemak van een apparaat , waardoor een consument hier langer plezier van heeft en een apparaat minder snel weg zal doen. Zo dragen wij bij aan het verminderen van de afvalstroom.

Een dag als Sales medewerker:

Vandaag heb jij een missie! Voor een grote, Britse klant maak jij een offerte op en het is jouw persoonlijke doel om de bestelling van deze klant binnen te halen. Je overlegt dan ook met de inkoop afdeling hoe jij een scherp voorstel kunt neerleggen, waarbij ook wij nog een mooie verdienfactor hebben.

Daarnaast zijn er ook een aantal klanten uit Frankrijk en Japan die een order hebben geplaatst. Je loopt deze orders na en overlegt intern wanneer deze orders uitgeleverd kunnen worden en zorgt ervoor dat alle formaliteiten in orde zijn. Hierover informeer jij de klanten, zodat zij weten wanneer ze hun bestellingen kunnen verwachten.

Aan het einde van de middag doe je dan nog wat desk research op potentiele nieuwe klanten. Je bent commercieel gedreven en er is je veel aan gelegen om ook nieuwe klanten binnen te halen. Gelukkig kun je via het internet veel informatie vinden en heb je een aantal bedrijven in het vizier die je kunt gaan benaderen. Al met al was het een enerverende dag, die je met een goed gevoel afsluit.

Jouw uitdagingen bij ons:

  • Je bent verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van onze internationale (B2B) klanten en voor het relatiebeheer van deze klantengroep
  • Je vervult een coördinatie rol en hebt veel contact met de inkoop- en logistieke afdeling.
  • Vanuit je commerciële rol breng jij ook nieuwe klanten en markten in kaart en is het jouw persoonlijke doelstelling om deze ook succesvol aan onze organisatie te verbinden.

Zet jouw volgende stap bij Elka Pieterman

Je toekomstige collega’s bij Elka Pieterman ontvangen je met open armen in Breda. Op slechts 10 minuten fietsen van het station van Breda en met gratis parkeerplaatsen voor de deur, is jouw ruime en lichte werkplek makkelijk te bereiken.

Er is een gezonde balans tussen ruimte voor persoonlijk contact en werk binnen onze organisatie. Samen met je team heb jij de uitdaging om van onze Export afdeling steeds weer een succes te maken. Jouw leidinggevende geeft je veel vrijheid voor initiatieven en om verantwoordelijkheid te nemen. Je krijgt alle ruimte om initiatief te tonen en commercieel te scoren.

Wat heb jij in huis?

Om te beginnen ben jij een echt “verkoopdier”, met een passie voor internationale handel. Je onderhoudt en bouwt gemakkelijk contacten met je klanten en je bent altijd bezig om de commerciële doelstellingen te overtreffen. ‘Try and fail, but don’t fail to try’ is jouw motto. Steeds nieuwe initiatieven testen en deze bij succes opschalen, daar krijg jij een kick van.

Maar dat is nog niet alles, jij hebt ook:

  • Een HBO werk- en denkniveau met een economische achtergrond
  • Talenkennis: je hebt een goede beheersing van de Engelse taal en ook in het Frans en/of Spaans kan jij je goed uitdrukken.
  • Je eerste werkervaring opgedaan, bij voorkeur op een commerciële afdeling.
  • Een flexibele instelling, waarbij je bereid bent in jezelf te investeren én in een optimaal contact met je klanten (van tijd tot tijd ga je ook op klantbezoek, vnl. in Europa)
  • Een sterke wens om in een bedrijf te werken waarin je veel vrijheid krijgt om snel zelf verantwoordelijkheid te nemen en waarin je echt waarde kunt toevoegen.
  • Een woning in Breda (of de omgeving van)

Dit bieden we jou:

Als ambitieuze, internationale onderneming, bieden we je de kans je talenten verder te ontwikkelen. Het is een uitdagende baan, met marktconforme arbeidsvoorwaarden, waarin jij aan de slag gaat in onze vestiging in Breda. Als jij je thuis voelt in een dynamische en informele werkomgeving, waar je snel verantwoordelijkheid kan en mag oppakken, ben je bij ons op de juiste plek. Wij geloven namelijk heel sterk in de kracht van onze medewerkers bij de ontwikkeling van onze onderneming. We bouwen dan ook actief samen mét ons team aan de toekomst van onze onderneming.

Maar er is meer:

  • Een goed salaris in lijn met je kennis en ervaring, 25 vakantiedagen, een goede pensioen- regeling en korting op collectieve verzekeringen;
  • De kans om je, in een ervaren team, te ontwikkelen tot een echte Sales topper.
  • Ping pong spelen in de pauzes.
  • De kans om deel te nemen aan onze ELKA activiteiten, zoals deelname aan de Ten Miles in Antwerpen en ons Summer festival
  • Korting op al onze producten
  • Met heel veel plezier samenwerken met je collega’s.

Apply for this position

Allowed Type(s): .pdf, .doc, .docx